Refuz de îmbarcare (suprarezervare)

Pe lângă zborurile anulate sau întârziate, este posibil să vă confruntați și cu refuzul personalului aeroportului de a vă lăsa să vă îmbarcați. Chiar dacă aveți un bilet valabil, ați ajuns la timp la check-in și la poartă și îndepliniți toate condițiile pentru a putea lua zborul. Poate părea de necrezut, dar o companie aeriană poate vinde mai multe bilete pentru un anumit zbor decât locuri în avion. Acest lucru se numește overbooking, iar în acest articol vom analiza la ce aveți dreptul în această situație.

Suprarezervarea - ce înseamnă acest lucru?

Poate părea de necrezut, dar nu este neobișnuit ca o companie aeriană să vândă mai multe bilete decât capacitatea aeronavei. Companiile aeriene sunt costisitoare, așa că încearcă să își reducă la minimum costurile în cazul în care pasagerii nu se prezintă la zbor în ultimul moment și avionul nu zboară complet plin. Prin urmare, companiile aeriene vând adesea mai multe bilete decât numărul de locuri disponibile în avion, iar unii pasageri pur și simplu nu pot fi cazați.

Dacă vă întrebați dacă acest lucru este chiar legal, da, este. Cu toate acestea, există reguli și, în calitate de pasager, aveți dreptul la o compensație de până la 600 de euro.

Când se plătește compensația pentru suprarezervare?

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004, aveți dreptul să solicitați o compensație financiară dacă:

ați fost împiedicat să vă îmbarcați în aeronavă din motive imputabile companiei aeriene (de exemplu, ați întârziat la plecare, nu aveați documente de călătorie valabile sau nu prezentați un risc pentru siguranță sau sănătate),
zborul dumneavoastră a decolat de pe un aeroport din UE sau a aterizat pe un aeroport din UE (dacă a fost operat de un transportator aerian cu sediul în UE), și
nu ați fost de acord în mod voluntar să acceptați un voucher sau o altă compensație pentru refuzul la îmbarcare.

La ce compensație aveți dreptul dacă vi se refuză îmbarcarea (overbooking)?

Dacă îndepliniți condițiile pentru o compensație financiară pentru refuzul la îmbarcare, aveți dreptul la o compensație în funcție de durata zborului. Compensația este stabilită între 250 și 600 EUR de persoană.

Notificarea de anulare a zborului Zbor de înlocuire
14 zile și mai mult Nici o compensație financiară
7 - 13 zile Zborul de înlocuire trebuie să plece cu cel puțin 2 ore înainte de ora de plecare programată și trebuie să ajungă la destinație la cel mult 4 ore după ora de aterizare programată.
mai puțin de 7 zile Zborul de înlocuire trebuie să plece cu cel puțin o oră înainte de ora de plecare programată și trebuie să ajungă la destinație la cel mult 2 ore după ora de aterizare programată.

La ce altceva aveți dreptul în caz de suprarezervare?

Pe lângă compensația financiară, aveți, desigur, dreptul la rambursarea prețului de achiziție al biletului sau la un zbor alternativ către destinația finală la cea mai apropiată dată posibilă, la fel ca în cazul unei anulări. De asemenea, trebuie să fiți informat în mod corespunzător cu privire la refuzul de îmbarcare din cauza suprarezervării, iar personalul aeroportului ar trebui să vă spună la ce aveți dreptul în această situație. Dacă vă confruntați cu termenul de circumstanțe extraordinare, vă rugăm să citiți acest articol.

Ce trebuie să faceți dacă nu aveți voie să urcați în avion?

Dacă personalul de la poarta de îmbarcare refuză să vă lase să urcați în avion, păstrați-vă calmul și încercați să aflați cât mai multe informații. Faceți fotografii ale cărților de îmbarcare înainte de a călători sau înregistrați-le pe telefon. Nu acceptați niciodată vouchere sau alte forme de compensație de la compania aeriană pe loc. Acceptarea acestora ar însemna renunțarea la drepturile la care aveți dreptul în conformitate cu Regulamentul european și s-ar putea să nu fie utilă.

Încercați să aflați de la personalul care nu v-a lăsat să urcați în avion motivul pentru care vi s-a refuzat îmbarcarea. Dacă aceștia sunt de acord, obțineți o confirmare scrisă, sau puteți documenta situația pentru dovezi viitoare (în special că erați gata să plecați la timp și că motivul pentru care nu vi s-a permis să urcați în avion nu a fost din vina dumneavoastră).

Verificați la ghișeu sau la compania aeriană pentru informații despre un posibil zbor alternativ. Dacă nu vi se oferă un zbor alternativ până a doua zi, cereți să vă aranjeze un hotel. În cazul în care compania aeriană nu vă oferă un hotel sau un zbor alternativ, puteți achiziționa totul pe cheltuiala dumneavoastră, pe care compania aeriană trebuie să vi le ramburseze ulterior. Aflați ce băuturi răcoritoare trebuie să vă ofere compania aeriană.

Aflați la ce aveți dreptul în situația dumneavoastră și contactați-ne folosind formularul. Vom rezolva totul pentru dumneavoastră și vă vom trimite banii care vi se cuvin până a doua zi.

Cum să dovedești că nu ai fost lăsat să urci în avion din cauza capacității complete?

Aveți dreptul la o compensație financiară imediată de până la 600 EUR dacă vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării. Compania aeriană ar trebui să vă plătească această sumă imediat și pe loc. Dacă acest lucru nu se întâmplă, puteți, bineînțeles, să solicitați ulterior o compensație. În plus, dacă decideți să utilizați Refundio, veți primi compensația de la noi în ziua următoare.

Spre deosebire de anularea sau întârzierea unui zbor sau de pierderea unei legături, dacă vi se refuză îmbarcarea, compania aeriană poate încerca să conteste dreptul dumneavoastră la compensație, în special, dacă refuzul de îmbarcare s-a datorat unui motiv din partea dumneavoastră (de exemplu, sosirea cu întârziere la poarta de plecare etc.). Prin urmare, este important să încercați să obțineți cât mai multe dovezi pentru a vă dovedi situația, pentru a facilita cererea ulterioară de despăgubire.

Faceți întotdeauna o fotografie sau încărcați pe telefon cărțile de îmbarcare nu doar ale zborului inițial, ci și ale zborului de înlocuire (dacă primiți unul). Fotografiați sau păstrați orice documentație pe care o primiți de la compania aeriană - încercați să obțineți o dovadă scrisă a motivului pentru care nu v-ați îmbarcat. Fotografiați informațiile de la bordul de plecare.

Overbooking - cum să solicitați compensații?

Aveți dreptul la o compensație pentru refuzul de îmbarcare imediat, datorită naturii suprarezervării. Compania aeriană vă poate oferi imediat o compensație financiară pe loc. Dacă acest lucru nu se întâmplă, puteți solicita compensații și retroactiv. Puteți contacta direct compania aeriană și puteți încerca să negociați singuri o compensație. Cu toate acestea, întregul proces poate dura până la 12 luni și nu există nicio garanție de succes. Companiile aeriene sunt adesea lente în soluționarea acestor cereri de compensații și chiar le pot ignora, ceea ce vă poate cauza un stres considerabil. Dacă nu doriți să vă descurcați singur, puteți folosi Refundio.cz și să lăsați totul în seama noastră.

Completați formularul nostru în 5 minute, noi analizăm totul și vă răspundem în aceeași zi cu o ofertă de compensație. Vom aranja apoi compensarea pentru zborul dumneavoastră și, dacă este posibil, vă vom trimite compensația în avans. Fără așteptări, fără stres și, cel mai important, cu certitudinea că veți primi o compensație. Acest lucru se datorează faptului că suma rămâne la dumneavoastră chiar dacă pierdem ulterior litigiul cu compania aeriană.

Cereți până la 600 EUR pentru un zbor întârziat sau anulat.

Ce companie aeriană ați avut parte de suprarezervare?

Verifică compensația gratuit.
Verifică gratuit