Zbor întârziat sau anulat? Obțineți o compensație de până la 600 EUR. Aflați cum!

Ați călătorit recent cu avionul în vacanță sau ați folosit transportul aerian pentru un alt motiv și ați avut parte de o întârziere neașteptată sau chiar de o anulare? Dacă da, este posibil să aveți dreptul la o compensație de până la 600 EUR în temeiul Regulamentului UE 261/2004. Pentru a vă ține cât mai bine informat, am pregătit acest articol pentru a vă ghida în situațiile în care puteți avea dreptul la compensații din partea companiei aeriene. Aflați la ce aveți dreptul și cum puteți obține compensații.

Perturbarea zborurilor din perspectiva reglementărilor UE. La ce aveți dreptul dacă zborul dumneavoastră este întârziat sau anulat?

Călătoriile cu avionul au devenit în ultimii ani o parte integrantă a vieții aproape tuturor. În ciuda faptului că toată lumea ar dori să aibă o experiență de călătorie cu avionul fără probleme, este posibil să vă confruntați cu întreruperi de zbor în timpul călătoriilor dumneavoastră. Întârzierile semnificative ale zborurilor sau chiar anulările pot pune o mare piedică în planurile dumneavoastră.

Prin urmare, Uniunea Europeană a luat măsuri pentru a preveni aceste situații și, mai ales, pentru a le atenua impactul. Astfel, Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al UE stabilește norme privind compensarea și protecția drepturilor pasagerilor în cazul unei perturbări a zborului, fie că este vorba de o întârziere semnificativă, de o anulare sau de refuzul la îmbarcare.

Când și cum se aplică Regulamentul UE 261/2004?

Aveți dreptul la compensații din partea companiei aeriene dacă:

  • zborul dumneavoastră este anulat, iar compania aeriană v-a anunțat anularea cu mai puțin de 14 zile înainte. În acest caz, compensația variază între 250 și 600 de euro. Suma depinde de distanța zborului și de durata întârzierii care a dus la ajungerea la destinație.
  • zborul dumneavoastră are o întârziere de peste 3 ore față de ora de aterizare programată la destinație. Durata întârzierii este calculată în raport cu ora de aterizare programată, în sensul cererii de despăgubire. Prin urmare, întârzierea la decolare nu este relevantă. În același timp, întârzierile zborurilor nu trebuie să fie cauzate de "circumstanțe extraordinare", cum ar fi condițiile meteorologice nefavorabile sau o grevă a personalului aeroportului. Cuantumul compensației pentru zborurile întârziate este același cu cel pentru zborurile anulate, depinzând, din nou, de distanța dintre destinații.
  • vi s-a refuzat îmbarcarea de către personalul companiei aeriene (acest lucru se numește overbooking). În acest caz, aveți dreptul la o compensație la același nivel ca și în cazul unui zbor anulat sau întârziat. Cu toate acestea, nu trebuie să fie vorba de o renunțare voluntară la un loc de către pasager, caz în care nu ați avea dreptul la compensații.
  • Ați pierdut zborul de legătură din cauza întârzierii sau anulării zborului anterior. Cu toate acestea, călătoria dumneavoastră trebuie să fie în cadrul unei singure rezervări, adică un singur număr de rezervare al transportatorului. Aflați ce înseamnă acest lucru și mai multe detalii despre ratarea unui zbor de legătură în acest articol.

Cum aflu dacă zborul meu se califică pentru compensare?

Nu întotdeauna se întâmplă ca un zbor întârziat sau anulat să aibă dreptul la compensații. Una dintre condițiile pentru a primi compensații este ca zborul dumneavoastră să intre în domeniul de aplicare al Regulamentului 261/2004. Zborul dumneavoastră trebuie să decoleze sau să aterizeze pe un aeroport din UE, dar numai dacă este operat de un transportator aerian cu sediul în UE.

Pentru mai multă claritate, a se vedea tabelul de mai jos:

Plecare Sosire Companie aeriană Revendicare în conformitate cu 261/2004
București München WizzAir Da
București Dubai Emirates Da
Dubai București WizzAir Da
Dubai București Emirates Nu

Zborul meu se califică. Cum pot obține o compensație pentru un zbor întârziat?

Există mai multe modalități de a solicita compensații pentru întârzieri sau anulări de zbor. Una dintre acestea este să contactați direct și pe cont propriu compania aeriană. În acest caz, va trebui să găsiți formularul relevant pe site-ul companiei aeriene pentru a contacta compania aeriană în legătură cu cererea dumneavoastră de despăgubire (consultați acest articol pentru a afla cum să obțineți despăgubiri cu Wizz Air, de exemplu).

După ce ați contactat compania aeriană, va trebui să așteptați o declarație din partea acesteia. Acest lucru poate dura câteva zile, săptămâni sau chiar luni. Din nefericire, este probabil ca linia aeriană să vă respingă cererea de compensație, fie fără a vă oferi un motiv, fie invocând circumstanțe excepționale. În acest caz, puteți încerca să contactați din nou serviciul de asistență pentru clienți al companiei aeriene sau să vă angajați propriul avocat care să se ocupe de cazul dumneavoastră. Cu toate acestea, întregul proces este de lungă durată și, în plus, dacă nu aveți succes, este posibil să suportați costuri juridice și taxe judiciare ridicate.

O altă opțiune este de a apela la o companie care se ocupă de această problemă. Dacă vreți să vă petreceți timpul liber în activități mai plăcute, puteți preda cazul dumneavoastră experților care vor aranja totul pentru dumneavoastră. Avocații noștri comunică zilnic cu companiile aeriene și înțeleg bine întregul proces. Vă putem obține despăgubiri pentru un zbor întârziat sau anulat mult mai repede și cu mult mai multă siguranță de succes decât dacă ați parcurge singur întregul proces. În plus, în unele cazuri, putem să vă oferim compensațtii în avans. Acest lucru înseamnă că veți avea suma în contul dumneavoastră bancar imediat, fără nicio așteptare.

Dacă doriți să apelați la serviciile noastre și să nu vă faceți griji pentru nimic, completați un scurt formular. Echipa noastră va lua imediat legătura cu reprezentanții companiei aeriene pentru a începe procesul de recuperare a compensației pentru zborul dumneavoastră întârziat sau anulat. La Refundio, am ajutat mii de pasageri să obțină compensația la care au dreptul numai în 2023.

Cereți până la 600 € pentru un zbor întârziat sau anulat.

La ce sumă am dreptul dacă zborul meu este întârziat sau anulat?

Valoarea compensației variază în funcție de distanța dintre destinații și de durata întârzierii. Pentru zborurile de până la 1 500 de kilometri, compensația este de 250 de euro. Pentru zborurile între 1.500 și 3.500 de kilometri, aceasta este stabilită la 400 de euro. Până la 600 de euro pot solicita compensații pasagerii al căror zbor a fost efectuat între un aeroport din UE și un aeroport din afara UE și a depășit o distanță de 3 500 de kilometri.

Cu toate acestea, există o excepție pentru zborurile cu o distanță mai mare de 3 500 de kilometri. În cazul în care un astfel de zbor are o întârziere între 3 și 4 ore, compania aeriană are dreptul la o reducere de 50% din compensatie, adică 300 de euro. O compensație integrală de 600 de euro poate fi solicitată numai pentru întârzieri mai mari de 4 ore.

Compania aeriană a respins cererea de compensație. Ce pot face?

Ați vrut să vă rezolvați singuri compensația, ați contactat compania aeriană și aceasta v-a răspuns că nu aveți dreptul la aceasta. Nu vă faceți griji, vă putem ajuta și în acest caz. Specialiștii noștri vă vor evalua cazul și vor aduna suficiente dovezi pentru a încerca să respingă afirmațiile companiei aeriene și să vă obțină totuși compensații pentru zborul perturbat.

În cazul în care compania aeriană v-a refuzat cererea de compensație din cauza unor circumstanțe extraordinare, scrieți-ne și vom verifica situația și vom încerca să vă compensăm oricum.
Verifică compensația gratuit.
Verifică gratuit